Impostômetro (desde 01/01/2022)

2024/03/27

🇧🇷 27/03 Deus te abençoe. 🇮🇹 27/03 Dio ti benedica. 🇪🇸 27/03 Dios te bendiga. 🇺🇸 03/27 God bless you.


 

Leituras 🇧🇷
Os discípulos fizeram como Jesus mandou e prepararam a Páscoa.

Primeira Leitura: Isaías 50,4-9
Leitura do livro do profeta Isaías – 4O Senhor Deus deu-me língua adestrada, para que eu saiba dizer palavras de conforto à pessoa abatida; ele me desperta cada manhã e me excita o ouvido, para prestar atenção como um discípulo. 5O Senhor abriu-me os ouvidos; não lhe resisti nem voltei atrás. 6Ofereci as costas para me baterem e as faces para me arrancarem a barba: não desviei o rosto de bofetões e cusparadas. 7Mas o Senhor Deus é meu auxiliador, por isso não me deixei abater o ânimo, conservei o rosto impassível como pedra, porque sei que não sairei humilhado. 8A meu lado está quem me justifica; alguém me fará objeções? Vejamos. Quem é meu adversário? Aproxime-se. 9Sim, o Senhor Deus é meu auxiliador; quem é que me vai condenar? – Palavra do Senhor.

Salmo Responsorial: 68(69)
Respondei-me, pelo vosso imenso amor, / neste tempo favorável, Senhor Deus.
1. Por vossa causa é que sofri tantos insultos, / e o meu rosto se cobriu de confusão; / eu me tornei como um estranho a meus irmãos, / como estrangeiro para os filhos de minha mãe. / Pois meu zelo e meu amor por vossa casa / me devoram como fogo abrasador; / e os insultos de infiéis que vos ultrajam / recaíram todos eles sobre mim! – R.
2. O insulto me partiu o coração. † Eu esperei que alguém de mim tivesse pena; / procurei quem me aliviasse e não achei! / Deram-me fel como se fosse um alimento, / em minha sede ofereceram-me vinagre! – R.
3. Cantando, eu louvarei o vosso nome / e, agradecido, exultarei de alegria! / Humildes, vede isto e alegrai-vos: † o vosso coração reviverá / se procurardes o Senhor continuamente! / Pois nosso Deus atende à prece dos seus pobres / e não despreza o clamor de seus cativos. – R.

Evangelho: Mateus 26,14-25
Proclamação do Evangelho de Jesus Cristo segundo Mateus – Naquele tempo, 14um dos doze discípulos, chamado Judas Iscariotes, foi ter com os sumos sacerdotes 15e disse: “O que me dareis se vos entregar Jesus?” Combinaram, então, trinta moedas de prata. 16E, daí em diante, Judas procurava uma oportunidade para entregar Jesus. 17No primeiro dia da festa dos Ázimos, os discípulos aproximaram-se de Jesus e perguntaram: “Onde queres que façamos os preparativos para comer a Páscoa?” 18Jesus respondeu: “Ide à cidade, procurai certo homem e dizei-lhe: ‘O mestre manda dizer: O meu tempo está próximo, vou celebrar a Páscoa em tua casa, junto com meus discípulos'”. 19Os discípulos fizeram como Jesus mandou e prepararam a Páscoa. 20Ao cair da tarde, Jesus pôs-se à mesa com os doze discípulos. 21Enquanto comiam, Jesus disse: “Em verdade eu vos digo, um de vós vai me trair”. 22Eles ficaram muito tristes e, um por um, começaram a lhe perguntar: “Senhor, será que sou eu?” 23Jesus respondeu: “Quem vai me trair é aquele que comigo põe a mão no prato. 24O Filho do Homem vai morrer, conforme diz a Escritura a respeito dele. Contudo, ai daquele que trair o Filho do Homem! Seria melhor que nunca tivesse nascido!” 25Então Judas, o traidor, perguntou: “Mestre, serei eu?” Jesus lhe respondeu: “Tu o dizes”.
— Palavra da Salvação.
— Glória a vós, Senhor.

Abençoando
Traçando o sinal da cruz em você e sua família, diga: Abençoe-nos, Senhor Deus que é †Pai, Filho e Espírito Santo, para que possamos viver sempre em Seu amor e fazendo apenas o bem a todos. Amém! 


Letture 🇮🇹
I discepoli fecero come Gesù aveva comandato e prepararono la Pasqua.

Prima Lettura: Isaia 50,4-9
Lettura dal libro del profeta Isaia – 4Il Signore Dio mi ha dato una lingua addestrata, affinché sappia dire parole di conforto a chi è abbattuto; Mi sveglia ogni mattina e mi stimola l'orecchio per prestare attenzione come un discepolo. 5Il Signore mi ha aperto gli orecchi; Non gli ho resistito né sono tornato indietro. 6Ho offerto la mia schiena alle percosse e le mie guance per strapparmi la barba: non ho distolto la faccia dagli schiaffi e dagli sputi. 7Ma il Signore Dio è il mio aiuto, per questo non mi sono lasciato scoraggiare, ho mantenuto il mio volto impassibile come pietra, perché so che non sarò umiliata. 8Al mio fianco c'è colui che mi giustifica; Qualcuno mi obietterà? Vediamo. Chi è il mio avversario? Avvicinati. 9Sì, il Signore Dio è il mio aiuto; chi mi condannerà? - Parola del Signore.

Salmo responsoriale: 68(69)
Rispondimi, per il tuo immenso amore, / in questo tempo favorevole, Signore Dio.
1. È per causa tua che ho sofferto tanti insulti, / e il mio volto si è coperto di confusione; / Sono diventato come un estraneo per i miei fratelli, / come un estraneo per i figli di mia madre. / Per il mio zelo e il mio amore per la tua casa / mi divora come un fuoco ardente; / e gli insulti degli infedeli che ti oltraggiano / sono caduti tutti su di me! - R.
2. L'insulto mi ha spezzato il cuore. † Ho aspettato che qualcuno avesse pietà di me; / Ho cercato qualcuno che mi desse il cambio e non l'ho trovato! / Mi hanno dato fiele come se fosse cibo, / nella mia sete mi hanno offerto aceto! - R.
3. Cantando loderò il tuo nome / e, grato, esulterò di gioia! / Umile, vedete questo e rallegratevi: † il vostro cuore rinascerà / se cercherete continuamente il Signore! / Perché il nostro Dio esaudisce le preghiere dei suoi poveri / e non disprezza il grido dei suoi prigionieri. - R.

Vangelo: Matteo 26,14-25
Annuncio del Vangelo di Gesù Cristo secondo Matteo – In quel tempo, 14uno dei dodici discepoli, chiamato Giuda Iscariota, si presentò ai sommi sacerdoti 15e disse: «Che mi darete se vi consegno Gesù?». Si accordarono quindi su trenta monete d'argento. 16E da quel momento in poi Giuda cercò l’occasione per tradire Gesù. 17Il primo giorno della festa degli Azzimi, i discepoli si avvicinarono a Gesù e gli dissero: «Dove vuoi che prepariamo per mangiare la Pasqua?». 18Gesù rispose: «Vai in città, cerca un uomo e digli: "Dice il maestro: La mia ora è vicina, celebrerò la Pasqua in casa tua insieme ai miei discepoli"». 19I discepoli fecero come Gesù aveva comandato e prepararono la Pasqua. 20Quando si fece sera, Gesù si sedette a tavola con i dodici discepoli. 21Mentre mangiavano, Gesù disse: «In verità vi dico, uno di voi mi tradirà». 22Essi erano molto tristi e, uno dopo l'altro, cominciavano a chiedergli: «Signore, sono io?». 23Gesù rispose: «Colui che mi tradirà sarà colui che metterà con me la mano nel piatto. 24Il Figlio dell'uomo morirà, come dice di lui la Scrittura. Ma guai a chi tradisce il Figlio dell'uomo! Sarebbe meglio se non fosse mai nato!” 25Allora Giuda, il traditore, disse: «Maestro, sono io?». Gesù gli rispose: “Dici così”.
— Parola di salvezza.
— Gloria a te, Signore.

Benedizione
Tracciando il segno della croce su di te e sulla tua famiglia, dì: Benedicici, Signore Dio che è † Padre, Figlio e Spirito Santo, affinché viviamo sempre nel tuo amore e facendo solo del bene a tutti. Amen!

Lecturas 🇪🇸
Los discípulos hicieron lo que Jesús les ordenó y prepararon la Pascua.

Primera Lectura: Isaías 50:4-9
Lectura del libro del profeta Isaías – 4El Señor Dios me dio lengua entrenada, para saber hablar palabras de consuelo al abatido; Él me despierta cada mañana y agita mi oído para que preste atención como un discípulo. 5El Señor ha abierto mis oídos; No me resistí ni retrocedí. 6 Ofrecí mi espalda para que me golpearan y mis mejillas para que me arrancaran la barba; no aparté mi rostro de las bofetadas y de los escupitajos. 7Pero el Señor Dios es mi ayudador, por eso no me dejé desanimar, mantuve mi rostro impasible como una piedra, porque sé que no seré humillado. 8A mi lado está el que me justifica; ¿Alguien se opondrá a mí? Vamos a ver. ¿Quién es mi oponente? Acércate. 9 Sí, el Señor Dios es mi ayudador; ¿Quién me va a condenar? - Palabra del Señor.

Salmo responsorial: 68(69)
Respóndeme, por tu inmenso amor, / en este tiempo favorable, Señor Dios.
1. Es por ti que he sufrido tantos insultos, / y mi rostro se ha cubierto de confusión; / Me he vuelto como un extraño para mis hermanos, / como un extraño para los hijos de mi madre. / Por mi celo y mi amor por tu casa / devorame como fuego abrasador; / y las injurias de los infieles que os ultrajan / ¡todas recayeron sobre mí! – r.
2. El insulto me rompió el corazón. † Esperé que alguien se apiadara de mí; / ¡Busqué a alguien que me relevara y no lo encontré! / ¡Me dieron hiel como si fuera comida, / en mi sed me ofrecieron vinagre! – r.
3. ¡Cantando alabaré tu nombre / y, agradecido, exultaré de alegría! / Humildes, miren esto y regocíjense: † ¡su corazón revivirá / si buscan continuamente al Señor! / Porque nuestro Dios contesta las oraciones de sus pobres / y no desprecia el clamor de sus cautivos. – r.

Evangelio: Mateo 26,14-25
Proclamación del Evangelio de Jesucristo según Mateo – En aquel tiempo, 14uno de los doce discípulos, llamado Judas Iscariote, fue a los sumos sacerdotes 15y dijo: “¿Qué me daréis si os entrego a Jesús?” Luego acordaron treinta monedas de plata. 16Y desde entonces Judas esperaba la oportunidad de traicionar a Jesús. 17El primer día de la fiesta de los Ázimos, los discípulos se acercaron a Jesús y le preguntaron: "¿Dónde quieres que preparemos para comer la Pascua?" 18Jesús respondió: “Ve a la ciudad, busca a cierto hombre y dile: 'El maestro dice: Mi hora está cerca, celebraré la Pascua en tu casa, junto con mis discípulos'”. 19Los discípulos hicieron lo que Jesús les ordenó y prepararon la Pascua. 20Al caer la tarde, Jesús se sentó a la mesa con los doce discípulos. 21Mientras comían, Jesús dijo: “En verdad os digo que uno de vosotros me traicionará”. 22 Ellos estaban muy tristes y uno por uno comenzaron a preguntarle: “Señor, ¿soy yo?” 23Jesús respondió: «El que me entregará es el que mete la mano en el plato. 24El Hijo del Hombre morirá, como dice la Escritura de él. Pero ¡ay del que traicione al Hijo del Hombre! ¡Sería mejor si nunca hubiera nacido! 25 Entonces Judas, el traidor, preguntó: “Maestro, ¿soy yo?” Jesús le respondió: “Tú lo dices”.
— Palabra de Salvación.
— Gloria a ti, Señor.

Bendición
Trazando la señal de la cruz sobre ti y tu familia, di: Bendícenos, Señor Dios que es † Padre, Hijo y Espíritu Santo, para que vivamos siempre en Tu amor y haciendo sólo el bien a todos. ¡Amén! 

Readings 🇺🇸
The disciples did as Jesus commanded and prepared Easter.

First Reading: Isaiah 50:4-9
Reading from the book of the prophet Isaiah – 4The Lord God gave me a trained tongue, so that I may know how to speak words of comfort to the downcast person; He awakens me every morning and stirs my ear to pay attention like a disciple. 5The Lord has opened my ears; I didn't resist him or turn back. 6I offered my back to be beaten and my cheeks to pluck my beard: I did not turn my face away from slaps and spit. 7But the Lord God is my helper, so I did not allow myself to be discouraged, I kept my face as impassive as stone, because I know that I will not be humiliated. 8At my side is the one who justifies me; Will anyone object to me? Let's see. Who is my opponent? Come closer. 9Yes, the Lord God is my helper; who is going to condemn me? - Word of the Lord.

Responsorial Psalm: 68(69)
Answer me, for your immense love, / in this favorable time, Lord God.
1. It is because of you that I have suffered so many insults, / and my face has been covered with confusion; / I have become like a stranger to my brothers, / like a stranger to my mother's children. / For my zeal and my love for your house / devour me like a scorching fire; / and the insults of infidels who outrage you / all of them fell on me! – R.
2. The insult broke my heart. † I waited for someone to take pity on me; / I looked for someone to relieve me and I couldn't find it! / They gave me gall as if it were food, / in my thirst they offered me vinegar! – R.
3. Singing, I will praise your name / and, grateful, I will exult with joy! / Humble ones, see this and rejoice: † your heart will revive / if you continually seek the Lord! / For our God answers the prayers of his poor / and does not despise the cry of his captives. – R.

Gospel: Matthew 26,14-25
Proclamation of the Gospel of Jesus Christ according to Matthew – At that time, 14one of the twelve disciples, called Judas Iscariot, went to the high priests 15and said: “What will you give me if I hand Jesus over to you?” They then agreed on thirty silver coins. 16And from then on, Judas looked for an opportunity to betray Jesus. 17On the first day of the Feast of Unleavened Food, the disciples came to Jesus and asked, “Where do you want us to prepare to eat the Passover?” 18Jesus replied: “Go to the city, look for a certain man and say to him: ‘The teacher says: My time is near, I will celebrate the Passover in your house, together with my disciples'”. 19The disciples did as Jesus commanded and prepared the Passover. 20As evening approached, Jesus sat down at table with the twelve disciples. 21While they were eating, Jesus said, “Truly I tell you, one of you will betray me.” 22They were very sad and, one by one, they began to ask him, “Lord, is it me?” 23Jesus replied, “The one who will betray me is the one who puts his hand in the dish with me. 24The Son of Man will die, as the Scripture says about him. However, woe to him who betrays the Son of Man! It would be better if he had never been born!” 25Then Judas, the traitor, asked, “Teacher, is it me?” Jesus answered him: “You say so”.
— Word of Salvation.
— Glory to you, Lord.

Blessing
Tracing the sign of the cross on you and your family, say: Bless us, Lord God who is † Father, Son and Holy Spirit, that we may always live in Your love and doing only good to all. Amen!

Nenhum comentário: